Alicja Gaskon
Alicja Gaskon Urodzona w 1984 w Warszawie. Dyplom uzyskała na Wydziale Malarstwa Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowni Jarosława Modzelewskiego. Finalistka nagrody StartPoint Prize 2011 za najlepszą pracę dyplomową europejskich szkół artystycznych. W swoich pracach Gaskon koncentruje się na liniach podziału, takich jak bariery społeczne i granice polityczne, poruszając tematy imigracji, segregacji i tożsamości.
Alicja Gaskon mieszka i pracuje w Nowym Jorku. Otrzymała liczne nagrody i stypendia, m.in, od StartPoint Prize, New York Foundation for the Arts, NARS Foundation, ArtSlant Magazine i od Ministerstwa Kultury. Prace Gaskon były wystawiane na licznych wystawach indywidualnych i grupowych w Europie i Ameryce Północnej, m.in. w Galerii Le Guern w Warszawie, Balzer Projects w Bazylei, w Instytucie Polskim w Budapeszcie, w Galerii Labirynt w Lublinie, na targach Artissima w Turynie, Vienna Contemporary w Wiedniu, Solo Positions w Berlinie, w Noyes Museum w Atlantic City, w Saatchi Screen Project w Londynie, na Times Square w Nowym Jorku (Chashama and Times Square Alliance), w Korean Institute w Nowym Jorku oraz obecnie w The New York Art Residency and Studios (NARS).
Web: www.alicegaskon.com
Wystawy w galerii:
Torpedo Pinata II / Mówienie Obok / Derailment
Dokumenty PDF: CV

Universal Divide Combat Helmet, 2017, wideo HD, stille, 6.21 min

Dividing Lines East-West Divide, 2017, emalia, plotno, 183 x 152 cm

Dividing Lines Rostigranben ( Linguistic divide), 2017, emalia, plotno, 102 x 119 cm

Dividing Lines; The Railroads ( Lausanne), 2017, emalia, plotno, 119 x 102 cm

Dividing Line, widok instalacji, Bazylea, 2015

Monolog, 2017, druk cyfrowy, instalacja dzwiekowa, 41 x 30 cm

The Crossing, 2017, wideo HD, still, 4.12 min.

Partitions, 2017, druk cyfrowy, metal 30,5 x 30,5 cm

The Dividing Line (instalacja dzwiekowa), 2014, technika mieszana, plotno, dzwiek, sluchawki

The Dividing Line, widok wystawy, Bazylea 2015

Untitled (black lines), 2014, emalia, plotno, 46 x 54 cm

Transitions (endings), 2015, akryl, lakier, plotno, 160 x 180 cm; 18 x 140,5 cm; 20,5 x 150,5 cm

Transitions / Disguise, 2015, lakier, silikon, klej, plotno, 27 x 31 cm; 23 x 29 cm

The Open Work (Whispers), instalacja dzwiekowa, widok wystawy, Lozanna, 2015

Unfolded ( white tear, black line), 2014, emalia, plotno, gips, lakier, 100 x 120 x 3 cm; 12 x 125 x 3 cm

Transitions / Bez tytulu, 2015, farba magnetyczna, emalia, plotno, drewno, 132 x 114 x 2,5 cm

Unfolded (black on black traingle), 2014, emalia, plotno, 46 x 54 cm

Reinweiss 1, Reinweiss 2, 2014, emalia, plotno, 51 x 59 cm; 51 x 60 cm

Daily Basis, 2014, olowek, ekolina, plotno, 80 x 80 cm x 2

Transitions / Untitled (changing skin), 2015, ryta stal, silikon, akryl, 39 x 35 x 3 cm

Palette 1, Palette 2, 2014, technika mieszana, 46 x 52 cm , 24 x 36 cm

Transitions / In Bed, 2015, emalia, plotno, bawelniana tkanina, 41 x 51 x 5,5 cm

Unfinished (the gesture), 2014, farba magnetyczna, plotno, brzeczyk, 9V litowa bateria

La Ligne (The Margin), 2014, siatka na krosnie, akryl, drewno, 120 x 30 x 3 cm

Form is Emptiness 1, dyptyk, 2014, siatka, emalia, plotno, 46 x 54 x 2 cm

Form is Emptiness 2, 2015, siatka, karton, drewno, emalia, plotno, 100 x 120 x 3 cm

Bez tytulu, z serii Cut Paintings, 2015, olej, emalia, klej, plotno

Le Lignon, 2012, emalia, plotno, 100 x 100 cm